Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Papirfamilien og papirfamilien.dk, samt Flettede Fugle og flettedefugle.dk ejes og drives af

Papirfamilien
CVR: 39127377
Havnegade 28, 3770 Allinge, Danmark

Kontakt:
info[at]papirfamilien.dk

 

Betaling

Du skal være fyldt 18 år for at handle i webshoppen, og være i besiddelse af gyldigt betalingskort. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra din forældre/værge, eller anden der kan tage juridisk ansvar for købet, og er indehaver af gyldigt betalingskort.

Betaling i webshoppen kan foretages vha. af de nederst på siden anførte betalingsmåder.

Efter et gennemført køb vil de modtage en bekræftelse på mail. 

Vi forbeholder sig retten til at ændre priser uden varsel, dog ikke efter en handel er indgået. Skulle der opstå prisfejl eller tastefejl, kan vi annullere ordren, hvis kunden var i ond tro om prisen. Er varen udsolgt, vil kunden blive kontaktet hurtigst muligt med en løsning. 

Moms refunderes ikke, når der sendes til lande uden for EU. Priserne til lande uden for EU er højere, da der pålægges tillægsomkostninger ved forsendelse af varer ud af EU. Lokale skatter og afgifter dækkes ikke af Flettede Fugle.

  

Levering

Levering af pakker i Danmark sker ved GLS, DHL, Postnord e.lign., og leveringstiden må forventes at være 5 - 7 hverdage. Vi bestræber os på at afsende din ordre så hurtigt som muligt.

Vi forsøger altid at sende varene med den billigste forsendelsesmulighed. Dette betyder at nogle forsendelser sendes som brev. I sådanne tilfælde vil der ikke være et "track and trace"-nummer tilgængeligt. Såfremt der er et "track and trace"-nummer på din forsendelse vil du modtage dette på mail. 

Forsendelser til andre lande end Danmark vil foregå med GLS, DHL, Postnord e.lign. Leveringstid vil afhænge af det individuelle land.

 

Levering i tilfælde af manglende vare på lager

I tilfælde af at en købt vare er udsolgt, da vil vi kontakte dig hurtigst mulig og aftale, hvorvidt du ønsker at vente på at den kommer på lager eller om du vil have refunderet købet.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Flettede Fugle. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din vare give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal ske per mail. Se mail-linket nedenfor eller under menupunktet kontakt. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage din vare, uden samtidig at give os meddelse herom.

Returnering af varene betales af køber. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Ønsker du at returnere en vare, bedes du orientere os pr. mail først på info[at]papirfamilien.dk.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen og vedlagt kopi af din ordrebekræftelse sendes til:

Lars Henrik Lichtenstein Holmsted
Havnegade 28, 3770 Allinge, Danmark

 

Køb af digitale produkter

Ved digitale produkter afskriver du dig din almindelige 14-dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Efter betaling modtager du direkte links til at downloade dine digitale produkter.

Kopiering af digitale produkter er ikke tilladt. Videresalg eller videredistribution til tredjemand, er ligeledes et brud på aftalen.

 

Varens stand ved returnering

Køber hæfter for forringelsen af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Du må ikke tage varen i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes varen som brugt. Dette betyder, at ved fortrydelsen af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

I tilfældet med en flet-selv-fugl fra vores sortiment, da vil et buk af papirdele eller papirdele der er forsøgt flettet, være en væsentlig forringelse af varens værdi og betragtes som, at varen er taget i brug.

 

Varens emballage

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det at varen returneres i original emballage, og at varen ikke åbnes. 

Du skal selv betale for fragten af den returnerede vare, og du har ansvaret for varen indtil vi modtager den. Pak derfor varen forsvarligt ind, og gem postkvittering og Track & Trace nummer.

Vi modtager ikke returpakker pr. efterkrav eller pakker som ikke omdeles.

Hvis varen er i en sådan stand, at den kan videresælges, vil du få refunderet dit køb. Vi refunderer i så fald købsprisen (dog ikke prisen på fragt eller returfragt) med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. 

Er en vare mangelfuld, kan man blive tilbudt at få varen repareret, få varen ombyttet, få et afslag i prisen eller få pengene tilbage. Dette afhænger af den enkelte situation, hvor det vil blive vurderet, hvilken form for kompensation der tale om.

Reklamationsretten kan kun benyttes såfremt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen. Der er f.eks. ikke reklamation på fugle du selv fletter, som går i stykker idet du fletter dem, medmindre det kan påvises, at delene var skåret forkert under produktionen eller lignende defekter.

Ved færdigflettede fugle o.lign. produkter, der er at karakteriseres som kunsthåndværk, kan der være ridser, krøllede kanter, foldemærker og andre lignende tegn på, at produktet at lavet i hånden. Sådanne udtryk kan optræde, da alle produkter er unika. Dette er ikke forhold der gør, at reklamationsretten kan blive anvendt. Hvis der dog menes at være unødige mærke der decideret forringe produktet, da skal kunden kontakte os hurtigst mulig efter modtagelsen af varerne og med tilstrækkelige billeder dokumentere manglerne, samt vedsende kopi af kvittering på købet.
 

Klage

Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info[at]papirfamilien.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. kfst@kfst.dk , T +45 715000, www.kfst.dk

Du kan også benytte EU­ kommissionens online klageportal. Dette er relevant, hvis du er bosiddende uden for Danmark. Ved indgivelse af klage til denne instans skal du oplyse vores emailadresse info[at]papirfamilien.dk.